آموزش, طراحی سایت

۵ + ۱ دلیل که چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا طراحی سایت

احتمالا شما هم برخی یا همه سوالات زیر را دارید:

  • چرا باید یک وب سایت داشته باشم؟
  • طراحی سایت به شما و کسب و کارتان چه کمکی می کند؟
  • مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کار شما چیست؟

برای اینکه پاسخی دقیق دریافت کنید تا انتها همراه ما باشید.

داستان جالبی برایم پیش آمد که می خواهم با شما به اشتراک بگزارم. دیشب با شخصی به نام عرفان صحبت می کردم و از من پرسید اگر بخواهم در فلان خیابان یک مغازه اجاره کنم، نیاز دارم تا ماشین ۲۰۶ ام را بفروشم تا بتوانم کار جدید فروش اسباب بازی را شروع کنم. آنجا بود که به خودم گفتم امروزه دیگر شما نیاز به این کار ندارید، به گفته بیل گیتس که یکی از ثروتمندان جهان است اشاره کنم. تا ۵ سال آینده اگر کسب و کارها آنلاین نشوند محکوم به مرگ هستند. به نظر من هم بی راه نگفته است، اگر ما به فکر آنلاین شدن نباشیم طبق آماری که گرفته شده ۹۳ درصد از مشتریانمان را نمی توانیم بیابیم. هزینه ای که او در نظر گرفته بود برای سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای پیش و ماهی مبلغ ۶ میلیون تومان برای اجاره ماهیانه بود آیا فکر می کنید می تواند آنقدر در بهترین خیابان شهر خودش بفروشد که سود او ۶ میلیون تومان باشد که بتواند تنها کرایه مغازه را پراخت نماید؟ بله درست می گوید نمی تواند بسیاری از کسب و کارهایی که امروزه راه اندازی می شوند ورشکسته می شوند یعنی از هر ۱۰ کسب و کار ۹ تایش در ۳ سال اول نابود می شود. به دلیل اینکه نمیداند چطور باید از سرمایه اش استفاده کند. وقتی این را شنید گفت من باید چه کاری انجام دهم؟ گفتم بهترین کاری که می توانی انجام دهی با سرمایه گزاری در بخش آنلاین و طراحی سایت به راحتی کارت را با کمترین مبلغ ممکن شروع کنی.

در مرداد ماه سال ۱۳۹۶، ۲۶ سال از راه اندازی اولین صفحه وب سایت می گذرد. باور این موضوع بسیار مشکل است دنیای اینترنت از آن سال به بعد به شکل عجیبی در حال رشد بوده است و به نظر می رسد این رشد تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد. بیش از یک میلیار دامنه (Domain) ثبت شده گواهی بر این رشد فزاینده است.

البته واقعیت دیگری نیز وجود دارد و آن این است که از میلیون ها وب سایت و دامنه ثبت شده تنها حدود یک چهارم آن ها به معنای واقعی فعال هستند.باقی آنها دامنه های “پارک شده” محسوب می شوند که فعالیتی ندارند.در میان این ۲۵۰ میلیون وب سایت فعال، تنها تعداد محدودی، ترافیک و بازدید روزانه دریافت می کنند.بنابراین فضای رقابت همچنان برای وب سایت های جدید که به دنبال فعالیت در اینترنت هستند به شکل قابل قبولی وجود دارد.

بسیاری از مشاغل کوچک هنوز از فضای اینترنت برای توسعه کسب وکار خود استفاده نمی کنند.در واقع طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده ۴۹% مشاغل کوچک اصلا وب سایت ندارند این آمار مطمئنا در ایران بسیار بیشتر از این می باشد.

اولین دلیلی که شرکت و بیزینس شما نیاز به وب سایت دارد ، حتی اگر کمتر از ۵ کارمند در آن مشغول به کار هستند این است چه جای دیگری می توان اینهمه مشتری بالقوه در زمانی بسیار کوتاه پیدا کرد ؟

برای مثال در تحقیقات به عمل آمده ، کانادایی ها حدود ۳۶.۳ ساعت از ماه را صرف جستجو و در اینترنت می کنند ( روزی کمی بیش از یک ساعت ) و این عدد در میان کاربران آمریکایی حدود ۳۵.۲ ساعت است.

جالب است بدانید هرچند آمار دقیقی در دست نیست اما این اعداد و ارقام در ایران بسیار بالاتر است.در برخی از بررسی ها میانگین حضور کاربران ایرانی در فضای مجازی (وب سایت ها، جستجو و شبکه های اجتماعی) روزانه بین ۵ تا ۹ ساعت تخمین زده شده که بسیار بالا به نظر می رسد.

بیش از ۴۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که عدد بسیار بالایی محسوب می شود.بنابراین دنیای مجازی بدلیل ویژگی هایی که دارد پتانسیل بسیاربالایی جهت بازاریابی در خود نهفته است.به عقیده تقریبا تمام کارشناسانِ بازاریابی، فضای مجازی بزرگترین و قوی ترین بستر برای افزایش فروش و بازاریابی در تمام طول تاریخ بشر محسوب می شود.

تمام اینها تنها گو شه ای از قدرت و وسعت فضای مجازی را به تصویر می کشد.اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید و همچنان از خود می پرسید فایده داشتن وب چیست؟ به این ۶ دلیل واضح برای این کار بخوبی فکر کنید:

۱- اگر فردی به دنبال شماره ای باشد جای دفترچه تلفنش ابتدا در گوگل جستجو می کنند:

واقعیت این است که امروزه مردم بیشترین و مهم ترین اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت می یابند.مشتریان بالقوه از گوشی های موبایل و جستجو در اینترنت تصمیم می گیرند که نزد کدام پزشک یا کلینیک بروند ، از خدمات کدام شرکت خدماتی استفاده کنند و کالای مورد نظر خود را از کجا وچگونه تهیه کنند.طبق تمام اصول و روش های بازاریابی، نادیده گرفتن چنین پتانسیل عظیمی بسیار اشتباه خواهد بود.

۲- طراحی سایت باعث اعتماد بیشتر مشتری نسبت به شما می شود:

مردم انتظار دارند مشاغل و بیزینس های مختلف، یک وب سایت مختص خود داشته باشند.درست همانگونه که در گذشته انتظار داشتند هر شرکت و کسب و کاری دارای آدرسی واقعی برای مراجعه حضوری داشته باشد تا بتوانند به آن اعتماد کنند.وب سایت شما در واقع همان دفتر کار یا فروشگاه شما در دنیای اینترنت است که آدرس مخصوص به خود دارد.

حقیقت این است که امروزه نداشتن وب سایت سوالات زیادی را در ذهن کاربران ایجاد می کند.آیا این شرکت یا این پزشک و کلینیک قانونی است ؟ آیا کارش را بلد است ؟ اگر این شرکت واقعا در کار خود حرفه ای است چطور هنوز هیچ پایگاه شخصی در دنیای وب برای خود ثبت نکرده است؟ و بسیاری از فکرهای دیگر که اصلا دوست ندارید در مورد شما در ذهن مشتریان شکل گیرد.

واقعیت این است در بسیاری از این موارد ، افراد به شرکت های رقیب شما که وب سایتی کامل طراحی کرده اند و در آن نمونه کارها و نمونه خدمات خود را به کاربران نمایش می دهند اعتماد بیشتری کرده و در نهایت بسراغ آنها خواهند رفت حتی اگر شما از آنها بهتر باشید.

قدرتمند ترین ابزار بازاریابی طراحی سایت است

۳- یکی از قدرتمند ترین ابزارهای بازاریابی طراحی وب سایت است:

داشتن وب سایت به شما یک حضور دائمی و هیشگی در اینترنت را هدیه می دهد.به این موضوع همانند یک بیلبورد تبلیغاتی نگاه کنید.فقط این بیلبورد بجای حالت فیزیکی بصورت مجازی و در دنیای اینترنت نصب می شود و روزانه هزارن یا میلیون ها کاربری که در حال عبور هستند آن را می بینند.از این طریق شانس جدید و یک کانال جدیدی برای دیده شدن و معرفی محصول و خدمات برای شما شکل گرفته است.

البته باید در نظر داشته باشید که تعداد افرادی که می توانند بیلبورد شما را ببینند و میزان توجهی که این بیبورد می تواند به خود جذب کند بستگی به فعالیت شما در فضای مجازی و تلاش های شما نیز دارد.روش هایی مانند سئو و بهینه سازی سایت ، استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و .. می توانند تاثیر بسزایی در بیشتر دیده شدن وب سایت شما داشته باشند.

۴- با داشتن وب سایت شما می توانید اطلاعات مشتریانتان را جمع آوری نمایید:

برای مثال ، خیلی از مواقع مشکل است از مشتریان خود بخواهید هنگام مراجعه به شما، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را روی کاغذی بنویسند تا بتوانید در آینده به آنها اطلاع رسانی کنید

اما تایپ کردن آدرس ایمیل و یا شماره همراه در یک بخش از وب سایت بسیار بسیار کار آسانتری است.مخصوصا اگر کاربران بدانند در ازای ارائه این اطلاعات چیزهای مخصوصی دریافت می کنند.برای مثال خبرنامه ، گزارشی خاص در مورد یک محصول ، تخفیف ویژه یا اطلاع از تخفیف های آینده و..

زمانی که اطلاعات کاربران را داشته باشید راه دیگری برای برقراری ارتباط با آنها و ترغیب مشتریان بالقوه برای استفاده از خدمات یا خرید محصولاتتان خواهید داشت.

۵- تنها فروش اینترنتی در طی چند سال اخیر در حال افزایش بوده و هست و خواهد بود:

طبق گزارشات رسمی در سال ۱۳۹۳ میزان تراکنش‌های خرید اینترنتی ایرانیان بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد ، این رقم در پایان سال ۱۳۹۴ افزایش چشمگیری یافت و به بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد در سال ۱۳۹۵ نیز نزدیک به ۹۹ هزار میلیارد تومان تراکنش خرید های اینترنتی اعلام شد.

در آمریکا البته این ارقام بسیار بیشتر است مثلا در سال ۲۰۱۵ اعلام شد ۳۴۱.۷ میلیارد دلار خرید از طریق اینترنت انجام شده و پیش بینی ها نشان میدهد خریداران اینترنتی در سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۳۸۵ میلیارد دلار را خرج خریدهای خود کنند.

توجه به این اعداد و ارقام نشان می دهد چرا باید یک وب سایت داشته باشید ! زیرا در غیر این صورت از یک بازار فوق العاده بزرگ و در حال رشد چشم پوشی کرده اید و چه بسا نادیده گرفتن موقعیت برجسته فضای مجازی درانجام معاملات در سال های آینده ضررهای هگفتی به شما وارد نماید.

۵+۱- داشتن یک وب سایت می تواند مشتریان را به سمت فروشگاه هدایت کند:

اگر شما یک فروشگاه دوچرخه داشته باشید ، سرمایه گذاری روی طراحی یک وب سایت و حضور در فضای آنلاین می تواند فروش حضوری شما را افزایش چشمگیری دهد. به لطف محبوبیت روز افزون نمایشگاه ها و ویترین های مجازی و از طریق اشتیاق افراد برای انجام تحقیق قبل از خرید، در صورتی که وب سایتی جامع و با اطلاعات کامل و دقیق در مورد محصول یا خدمات خود طراحی کرده باشید می توانید تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را به سمت فروشگاه خود سوق دهید.

همچنان ۹۰ درصد خریدها در جهان از طریق مراجعه حضوری صورت می گیرد، و به این همین دلیل است که داشتن یک وب سایت به عنوان محلی برای عرضه و نمایش کالا و توضیح در مورد آن، امروزه یکی از موثرترین روش های بازاریابی و فروش به حساب می آید.

دلیل شما برای عدم ورود به فضای آنلاین چیست؟

اگر واقعا به دنبال افزایش درآمد و توسعه کسب و کار خود هستید باید بدانید که امروزه داشتن وب سایت همانند داشتن یک کارت ویزیت (business card) برای هر شغلی امری ضروری است.

می توانید از همین حالا شروع کنید و یک نام دامنه به نام خود یا شرکت خود ثبت نمایید. سپس در میان انبوه شرکت های طراحی سایت، یکی از آنها را انتخاب و کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین نمایید. تیم زودی وب با سالها تجربه و پروژه های موفق می تواند شما را کاملا آماده حضور در دنیای اینترنت و برخورداری از ویژگی های بی شمار آن نماید. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *