عکس پروفایل اینستاگرام

انتخاب پروفایل اینستاگرام ممکن است کمی زمان ببرد اما ارزشش را دارد ؛ زیرا اولین چیزی که کاربران دیگر در نگاه اول به آن توجه می کنند همین پروفایل است .
پس برای انتخاب پروفایل زمان کافی و دقت کافی به خرج دهید.

ابعاد مناسب برای عکس پروفایل اینستاگرام

مطمئناً می خواهید عکس پروفایل شما با کیفیت و واضح باشد .
سایز عکس پروفایل در تلفن‌های همراه ۱۱۰ در ۱۱۰ و در دسکتاپ ۱۸۰ در ۱۸۰ است و به شکل دایره ای می باشد.
از بهترین سایز برای عکس پروفایل که وضوح خوبی داشته باشند ۲۰۰ در ۲۰۰ است.

۸ قانون برای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام

نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم ی تمامی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی مناسب است:


۱_ انتخاب عکس متناسب با نوع اکانت


در مرحله اول باید فکر کنیم و تصمیم بگیریم که لوگو مناسب تر است یا عکس خودمان.لوگو برای صاحبان کسب و کار و برند ها باعث شناخته شدن بیشتر شما در اینستاگرام و تایم لاین می شود.
بلاگر ها ، پرسونال برند ها و اشخاص حقیقی بهتر است که از عکس خودشان استفاده کنند.
این کار باعث ارتباط بیشتر مخاطب با پیج شما می شود.


۲_ عدم استفاده از عکس های خارج از مرکز در عکس پروفایل اینستاگرام

خیلی مهم است که عکس پروفایل شما دقیقا در مرکز تصویر قرار داشته باشد.عکس های خلاقانه و زاویه های مختلف بهتر است در پست ها بارگذاری شوند. به این نکته توجه کنید که عکس شما باید به صورت مربع باشد تا وقتی که می خواهید آن را در پروفایل خود قرار دهید به صورت دایره برش بخورد، پس اگر عکس شما در مرکز تصویر نباشد، هنگام برش دایره ای ممکن است قسمتی از عکس شما هم حذف شود.


۳_رعایت نور مناسب و کنتراست شفاف در عکس پروفایل اینستاگرام

ایجاد سایه های خاموش و ظریف در عکس پروفایل به خوبی مشخص نمی‌شود مگر اینکه تفاوت آشکاری با این پس زمینه و سوژه باشد. شما می توانید از رنگ های سیاه و سفید یا هر رنگ متضاد دیگری برای پس زمینه و سوژه استفاده کنید تا کاملاً متمایز و واضح باشد.

۴_عدم استفاده از مد روز در عکس پروفایل اینستاگرام


اگر بخواهید از عکس های مد روز و مناسبتی برای پروفایل استفاده کنید، آن وقت مجبورید به طور مداوم عکس پروفایل خود را به روز رسانی کنید.چنین چیزی باعث می‌شود تا مخاطبان گیج شوند و نتوانند شما را در اکسپلور پیدا کنند.


۵_انتخاب عکس پروفایل اینستاگرامی زیبا و حرفه ای

یک عکس مناسب برای پروفایل مانند هزاران محتوای حرفه‌ای است و در واقع حکم کارت ویزیت را برای شما و مخاطبان تان دارد. مطمئن شوید پروفایل شما مانند پست ها و استوری های شما زیبا باشد و به مخاطبان نمایش داده شود. برای مثال یک بلاگر در حوزه عکاسی با دوربین شخصی اش عکس گرفته یا یک بلاگر در حوزه موسیقی در استودیو عکس گرفته بنابراین بهتر است از رنگ بندی عکس پروفایل شما با تم پست ها یا لوگوی شما هماهنگ باشد.

۶_عدم استفاده از عکس تمام قد (full body)در پروفایل اینستاگرام


ابعاد عکس را به شما گفتیم پس اگر بخواهید از عکسهای تمام قدرت استفاده کنید تشخیص هویت شما در پروفایل قابل مشاهده نیست.اگر از لوگو استفاده میکنید و نام برند شما طولانی است، سعی کنید از حروف اول یا نماد یا رنگ بندی مخصوص استفاده کنید تا جزئیات به چشم بیاید و برای مخاطب قابل تشخیص باشد.


۷_برش و تغییر اندازه عکس پروفایل اینستاگرام

قبل از اینکه عکس را بارگذاری کنید بهتر است سایز آن را آماده سازی کنید تا از دردسرهای آن در امان باشید . عکس خود را در سایز ۲۰۰ در ۲۰۰ برش دهید که بسیار مناسب است می توانید تا سایز ۵۰۰ در ۵۰۰ هم پیش بروید؛ اما بیشتر از آن را پیشنهاد نمی کنیم چون اینستاگرام آن را فشرده می کند و کیفیت عکس پایین می‌آید.

۸_برای عکس پروفایل اینستاگرام، فقط یک عکس نگیرید


ممکن است با خود بگویید یک عکس کافی است اما سعی کنید ۵ تا ۱۰ گزینه مختلف و یا لوکیشن‌های مختلف را امتحان کنید تا بلاخره به مورد دلخواه برسید.
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که یک لبخند ممکن است تاثیری در عکس پروفایل نداشته باشد، اما در برقراری ارتباط با مخاطب بسیار موثر است.

zodiw
آخرین مقالات
برچسب ها
لینک کوتاه
https://zodiweb.ir/?p=17976

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید