سئو, طراحی سایت

محدودیت های موتورهای جستجو

محدودیت های موتورهای جستجو

 محدودیت های موتورهای جستجوگر   :

یکی از جنبه های مهم سایت های جستجوگر  ، ساختن وب سایت های ساده برای  کاربر و موتورهای جستجوگر است . هرچند موتورهای جستجو به طور فزاینده ای  پیچیده شده اند ولیکن هنوز نمی توانند همانند یک انسان صفحه وب را ببینند و آن را درک کنند .
سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه را که کاربر درخواست و مورد جستجو قرار داده را در صفحات یافته بطوریکه این جستجو برای کاربران مفید باشد .
یک مهندسی هوشمند هرگز یک موتور جستجو را براساس پیروی از قوانین یا اصول خاص رتبه بندی ایجاد نمی نماید بلکه با طراحی و معماری یک سیستم که به آن اصطلاحا خزیدن می گویند موارد خواسته شده ( هر چقدر پیچیده و ناقص باشد ) را مورد تجزیه قرار داده و پس از بهینه سازی در اختیار کاربر قرار می دهد .

تصور کنید شما یک عکس را آنلاین ارسال کردید .  چگونه یک موتور جستجوگر می تواند این عکس را درک کند ؟ این مهم با ارائه و افزودن سرنخ هایی به محتوا انجام می پذیرد تا موتورها بتوانند برای درک مطلب از آن استفاده نمایند ، در واقع اضافه نمودن ساختارهای مناسب به محتوای شما برای جستجوگرها ضروری می باشد .
درک توانایی ها و محدودیت های موتورهای جستجو ، به شما اجازه می دهد که محتوای وب خود را به طریقی که موتورهای جستجو بتوانند آنرا هضم کنند ،  به طور صحیح ساخت ، قالب بندی و اجرا نمایید .
موتورهای جستجو همگی بر اساس اصول مشابه عمل می کنند ، در واقع ربات های جستجوی اتوماتیک وب ، لینک ها و محتویات فهرست را در پایگاه های عظیم جستجو می کنند ، آنها این کار را با قدرت خارق العاده هوش مصنوعی انجام میدهند اما این تکنولوژی جستجو ، مدرن نمی باشد ، محدودیت های فنی متعددی وجود دارد که باعث میشود مشکلات زیادی در رتبه بندی و لیست نهایی بوجود آید :
-موتورهای جستجو در تکمیل فرم های آنلاین ( مانند ورود به سیستم ) به خوبی عمل نمی کنند و در نتیجه هر محتوایی که پشت سر آنها قرار دارد ممکن است پنهان باقی بماند .
-وب سایت هایی که از صفحات تکراری استفاده می کنند ، در واقع این سیستم مدیریت محتوا اغلب نسخه های تکراری یک صفحه را ایجاد می کنند .
  -خطاهایی در دستورالعمل خزنده وب قسمت کد مسدود شده ممکن است منجر به مسدود کردن موتورهای جستجو
 به طور کامل شود .(robots.txt)
– ساختار پیوندهای ضعیف :  ساختار پیوند در وب سایت ها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست بعبارتی ممکن است به تمام محتوای وب دسترسی نداشته باشد ؛ یا اگر بصورت خزنده عمل نماید آنگاه محتوا تحت تاثیر قرار میگیرد ولیکن ممکن است توسط شاخص موتور مورد توجه قرار نگیرد .
-موتورهای جستجوگر در خواندن متن بهتر از  غیرمتن عمل می کنند ، محتوا در قالب رسانه های غنی هنوز برای موتورهای جستجو بسیار دشوار است ، این شامل فلش ، تصاویر ، عکس ها ، ویدئو ، صدا و محتوای پلاگین می باشد .
– اصطلاحات ناخوشایند  :  متنی که در شرایط رایج مردم برای جستجو استفاده می کنند ، نوشته نشده باشد ،  به عنوان مثال ، نوشتن عبارت  ” خنک کننده غذا”    بجای “یخچال”  .
– موقعیت نامناسب : بطور مثال ایجاد محتوا در لهستان زمانی که اکثریت افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند از ژاپن هستند
-سیگنال های متنی متفاوتی :  به عنوان مثال ، عنوان پست وبلاگ شما “بهترین قهوه مکزیک است”  ، اما پست در مورد  “تعطیلات در کانادا”  است ، این پیام های مخلوط سیگنال های گیج کننده را برای موتورهای جستجو ارسال می کند .

در نتیجه برای بهینه سازی اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دیده می شود
می بایست جزئیات فنی وب سایت سازگار با موتورهای جستجو باشد  ، شما همچنین باید محتوای خود را به بازار عرضه کنید. موتورها خودشان هیچ فرمولی برای اندازه گیری کیفیت محتوای وب ندارند. در عوض، تکنولوژی جستجو براساس معیارهای مرتبط بودن و اهمیت است و این معیارها را با ردیابی آنچه مردم انجام می دهند اندازه گیری می کند ،  بنابراین، شما نمیتوانید فقط یک وب سایت ایجاد کنید و محتوای عالی در آن  بنویسید ؛ شما باید همواره این مطلب را به اشتراک بگذارید و درباره آن صحبت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *