سئو و چند نکته اصولی و ابتدایی آن

سئو
0 دیدگاه

رعایت چند نکته اصولی و ابتدایی در سئو :

هیچ چیز پیچیده ای در مورد نوشتن مقالات سئو و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد٬ فقط می بایست دستورالعمل های خاصی را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنید.  من سعی خواهم کرد برخی از آنها را که فکر می کنم در انجام این کار به شما کمک خواهد کرد، توضیح دهم :

بیایید در نظر بگیریم که در حال حاضر شما صاحب وب سایت هستید و می خواهید قابلیت دیده شدن خود را بالا ببرید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند. در حقیقت یکی از موثرترین شیوه ها برای رسیدن به این مقصود، نوشتن مقالات خوب سئو می باشد.

نکته اول :  هنگامیکه می خواهید مقاله ای در رابطه با سئو بنویسید، علاوه بر فکر کردن به این که چگونه تعداد بازدید کنندگان تان افزایش پیدا کند یا چه مقدار بازدید پس از ثبت مقاله خواهید داشت، سعی کنید از محتوای مقاله نیز غافل نشوید. می بایست طبیعی بنویسید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای خواننده جالب باشد. باید چیزی باشد که خواننده بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در نهایت اذعان کند که مقاله برای زندگی و کارش مفید بوده است. اگر مقاله ای از نظر تکنیکی کامل و صحیح باشد اما حاوی اطلاعات مفیدی نباشد اساسا هیچ دلیلی برای نوشتن آن وجود ندارد، زیرا این مساله می تواند بازدیدکنندگان شما را مایوس کند و موجب نوشته شدن بررسی هایی منفی دربارۀ وب سایت شما شود.

شما همچنین می بایست به طول مقاله خود اطمینان حاصل کنید که بیش از حد طولانی نباشد در غیر این صورت ممکن است خواننده را خسته کنید، یا اینکه بیش از حد کوتاه و از لحاظ محتوا بی ارزش و حاوی اطلاعات بی ربط نباشد.  مطمئن شوید مطالبی که می نویسید کاملا صحیح و معتبر باشند. تحقیق کنید و منابع مختلف اطلاعات را با یکدیگر ادغام کنید یا با توجه به تجارب شخصی خود بنویسید، آنچه مهم است منحصر به فرد بودن مطالب می باشد٬ زیرا شما نمی توانید از مقالۀ فردی دیگر کپی برداری کرده و سپس ادعا کنید مطالب مال شما می باشد.

سئو

نکته دوم : کلمات کلیدی یکی از مهم ترین قسمت های یک مقاله سئو می باشد زیرا یک وب سایت از طریق آنها پیدا می شود. آنها مجموعه ای از کلمات مرتبط با اطلاعات مقاله شما هستند و همچنین به فردی که به دنبال نوع خاصی از اطلاعات است کمک می کند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و مقاله تان را بخواند. می توانید هم از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، هم از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بهره ببرید.

سعی کنید روی تعداد کمتر اما کاملا مرتبط با ترکیب کلید واژه های مقالۀ خود متمرکز شوید، این کار می تواند در انتخاب کلید واژه های مناسب به شما کمک کند.

نکتۀ خوب دیگری که می توان به آن اشاره کرد اینست که می توانید از جای دادن لینک های ابرمتن (hypertext) در میان محتوای مقاله تان بهره ببرید. اگر به اتصال به دیگر مقالات خوب یا منابع جالب اقدام کنید، این کار می تواند قابلیت دیده شدن وب سایت شما را بالا ببرد و موتور جستجو می تواند مقالۀ شما را راحت تر پیدا کند.

شما همچنین می بایست تراکم کلمات کلیدی را در نظر بگیرید  بایست  تعداد دفعاتی که کلید واژه ای (کلمه کلیدی) در یک صفحۀ وب استفاده می شود تقسیم بر تعداد کل کلمات درآن صفحه نموده و اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از کلمات کلیدی ای که می خواهید در مقالۀ خود جای دهید ،  استفاده نکنید بلکه سعی کنید به میزان لازم آنها را بکار ببرید. به طور کل، بهره گیری صحیح از کلمه کلیدی، به معنی تعداد دفعاتی که  در یک مقاله از آن استفاده می شود نیست بلکه تعداد دفعات استفاده، در کنار دیگر ترکیب های کلید واژه ها مواردی هستند که باید در هنگام نوشتن مقالۀ سئو در نظر گرفته شوند.

همانطور که به سوی بخش تکنیکی تر این مبحث پیش می رویم  به بهینه سازی صفحۀ وب می رسیم. در یک صفحۀ HTML ساده، قسمتی به اسم “سربرگ یا Header” وجود دارد که در  این بخش متا تگ های مختلفی را شامل می شود، اما متا تگ هایی که برای نوشتن مقالات سئو باید بیشتر به آنها توجه کنید تگ عنوان و متاتگ توضیحات می باشند. حال آیا به یاد دارید که دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کردیم؟ اینجا بهترین موقعیت است که یکی از آنها را به کار ببریم، زیرا معمولا خزنده های موتورهای جستجو، صفحات HTML را از بالا به پایین می خوانند، بنابراین هرچه کلمات کلیدی را سریع تر پیدا کنند، بهتر است.

0 دیدگاه