چه آیتم هایی در سئو میتواند رقابت را بیشتر نمایند؟
“ما به پیوندهای بیشتر نیاز داریم” ! این موضوع تجربه بسیاری از سئو کارها در جستجوگرها می باشد بنابراین ما باید تنها تمرکز کنیم به روی کلمات کلیدی و استفاده بیشتر از آنها در صفحات.
به همین دلیل من امروز با شما یک چک لیست را به اشتراک می گذارم که به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را با رقبای جستجوی خود مقایسه کنید و نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصت های سایت خود را بر اساس عوامل رتبه بندی که ما می دانیم و دارای اهمیت می باشد را پیدا کنیم.
اگر شما مطمئن نیستید که سئو خوب واقعا فقط بازاریابی دیجیتالی است من اجازه میخواهم با گفتاری از ای.جی کوهن شما را متقاعد کنم : ” همانطور که هر جستجوگر خوب ( یا حتی جدیدترین جستجوگرهای کلمات کلیدی ) تجزیه و تحلیل می کنند بسیار مهم است که قبل از شروع بهینه سازی برای آن، تلاش برای درگیر بودن رتبه بندی را برای مدت مشخصی درک کنید.
هنگامی که سهامداران از چگونگی رتبه بندی برای یک واژه خاص استفاده می کنند، صرف نظر از اینکه ناامید شده اند، تنها به ایجاد محتوا یا بهینه سازی صفحه می پردازند. چرا؟ از آنجا که برای مدتی شناخته شده باشند که عوامل بی شماری در این خصوص با رتبه موتور جستجو وجود دارد. بسته به چشم انداز جستجوی رقابتی، ممکن است هیچ مقدار “بهینه سازی” وجود نداشته باشد که شما بتوانید آن را برای رتبه بندی یک واژه خاص انجام دهید.
این داستانی است که من توانستم به مشتریانم بگویم، ” این موضوع یک فرصت پنهان است “، اما تنها راهی که برای نشان دادن این سنگهای ناشناخته وجود دارد گسترش دیدگاه های سئو شما نسبت به موقعیت صفحه نتایج موتور جستجوگر می باشد و البته بهترین شیوه، شروع یک تحلیل رقابتی است.
تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا استراتژی های رقابتی خود را برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به نام تجاری خود ارزیابی کنید. با این حال، هنگامی که به بازاریابی دیجیتالی و جستجوگرها رجوع می شود، عوامل و شیوه های رتبه بندی زیادی وجود دارد که ممکن است درک اینکه ازکجا شروع شوند مشکل باشد.
به همین دلیل یک چک لیست تجزیه و تحلیل رقابتی (که مشابه چک لیست حسابرسی می باشد) توسط همکاران تهیه و ایجاد گردید. توضیح اینکه چک لیست فوق دارای بخش هایی بوده که شامل عناصر کلیدی بمشابه کارت امتیازی می باشد . همانطور که قبلا ذکر شد، این چک لیست به شما کمک می کند که فرصت ها را شناسایی کنید ( و احتمالا عناصری وجود دارد که برای شما از نظر زمان و بودجه ارزش ندارد) ولیکن می بایست از آن برای تجزیه و تحلیل در جهت رقابت و بهینه سازی استفاده نمائید.
فرض کنیم برای سایتی پنج صفحه بعنوان مجموعه صفحات اصلی ارائه گردیده، این صفحات می بایست در آیتم هایی با شاخصه تحلیل رقابتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، من معمولا برای طراحی سایت یک صفحه اصلی برند سایت، دو صفحه برای محصولات یا معادل آن، دو صفحه برای وبلاگ و اخبار و مشابه آن و یک صفحه برای معرفی در نظر می گیرم، اطمینان حاصل کنید که هر سایت دارای صفحات معادل یکسانی برای مقایسه عادلانه باشد.
ملاک نمره دهی به گزینه ها برای هر آیتم از صفر تا چها ر می باشد و با توجه به عملکرد رقیب مشخص می شود، بعنوان مثال نمره دو به عنوان عملکرد متوسط در این دسته عمل می کند.
به عنوان مثال، اگر هر مجموعه نمونه دارای یک تگ H1 منحصربفرد درهر صفحه باشد، هر رقیب می تواند نمره دو را برای بهینه سازی تگ H1 بدست بیآورد، با این حال اگر یک سایت یک یا بیشتر از الزامات زیر را خراب کند، باید یک نمره صفر یا یک را دریافت کند:
یک یا چند صفحه در مجموعه نمونه، شامل بیش از یک برچسب H1 در آن یا برچسب های H1 در مجموعه نمونه، از صفحات برند تکرار شوند. یا چک لیست ( بهینه سازی فنی ) عناوین عنوان به لحاظ فنی بهینه سازی شده، که این اندازه گیری در چک لیست باید بعنوان کمترین مقدار ممکن باشد چون تنها به سئو فنی بجای کیفیت کتبی آن اشاره دارد، ارزیابی صفحات نمونه براساس:
اولا فقط یک برچسب عنوان در هر صفحه باشد، ثانیا برچسب عنوان به درستی درون برچسب های سر صفحه قرار گرفته باشد، وثالثا تعداد کمی تگ های اضافی داخل عنوان باشد ضمن اینکه مطمئن شوید که برچسب های H1 در صفحات نمونه شما با استانداردهای فنی سئو مطابقت دارند ( البته نه براساس کیفیت نوشته )
برای گرفتن نمره “۲” یا بیشتر، صفحات نمونه شما باید دارای کد وضعیت (برای همه یا تقریبا همه) باشد و در هر صفحه ناوبری و لینک های پاورقی قرار گیرد، برای نشانه گذاری طرح این یک بررسی آسان است.
با استفاده از ابزار تست Google Structured Data نگاه کنید به اینکه آیا این صفحات هر کدام از نشانه های طرح را اجرا کرده اند. برای دریافت کامل نمره “۲” صفحات نمونه مورد نظر شما باید به کیفیت طراحی توجه شود، این موضوع قطعا مهم است بطور مثال می تواند با یک نام تجاری متفاوت نمره “۳” یا “۴” را دریافت کند. این موارد را به خاطر داشته باشید: نشانه گذاری وب سایت در هر صفحه نمونه، محتوای سرمقاله و نشانه گذاری محصول در صفحات محصول.
در اینجا می توانیم زمینه بیشتری برای کیفیت کلی عناوین صفحات نمونه اضافه کنیم. حتی اگر از لحاظ فنی بهینه سازی شوند، عناوین ممکن است برای تمایز یا کیفیت نوشته شده بهینه نباشند. توجه داشته باشید که ما اهداف کلیدی را ارزیابی نمی کنیم، بلکه یک ارزیابی جامع (و گسترده) از اینکه چگونه سایت رقیب به عوامل سئو بستگی دار ، شما باید عناوین هرصفحه را براساس موارد زیر ارزیابی کنید :
عناوین سایت (نمونه برداری شده) یکپارچه نیستند
عناوین آنها کمتر از ۸۰ کاراکتر است
به نظر می رسد که آنها دقیقا محتوای ارائه شده در صفحات خود را نشان می دهند و عنوان های صفحه، شامل نام دامنه به طور مداوم باشد.
و ……
این تجزیه و تحلیل باید به شما کمک کند به طور کلی مناطق فرصت های موجود در چشم انداز جستجوی خود را شناسایی کنید بدون اینکه حدس بزنید که کدام بهترین عملکرد را باید آزمایش کنید. هنگامی که این تحول رقابتی را آغاز می کنید، روند رقابت ها ظهور خواهد کرد و نشان می دهد که سایت شما می تواند بهبود یابد و به طور بالقوه رقابت های شما را بهتر کند.